Nieuw

Blog

Home / Social Media  / Twitter in het groot: vincentsmit

Je hebt tweeps en je hebt Tweeps. Contentgirls vroeg zich af hoe de Tweeps met hoofdletter met Twitter omgaan. Hoe ga je om met duizenden volgers en een timeline die explodeert? Dat legden we voor aan een aantal reuzetweeps. Dit keer vincentsmit.

Wie ben je, wat doe je en welk ijsje vind je het lekkerste?

Mijn naam is @vincentsmit en ik train ondernemers in Nederland en leer hen om gebeld te worden door nieuwe klanten via het zakelijk inzetten van Social Media *ademt-uit. Mocca is the best!

Sinds wanneer Twitter je?

Maart 2009

Kind je hebt  veel volgers, hoe kom je daaraan?

Veel mensen gaan volgen die vragen stellen over social media. 7 van de 10 volgt ongeveer terug

Wanneer volg je iemand terug?

Alle nieuwe volgers volg ik terug als ze tenminste uit NL komen

En wanneer écht niet?

Buiten NL (voor @PYNcompany juist buiten NL), en als ze onzin uitkramen

Noem jouw 3 dones en not-dones op Twitter.

DO: help anderen, stel vragen, wacht met oordelen.
DON’Ts: jezelf te veel promoten, anderen afzeiken, mensen of bedrijven zwart maken

Houd je nog wel bij wat er op Twitter wordt gezegd met zoveel volgers? En hoe doe je dat?

Nee, ik volg specifieke lists en een search query op een flink aantal trefwoorden

Wat is jouw geheim? Waarom lukt jou, wat vele anderen graag zouden willen: gevolgd worden door een hele hoop mensen?

Veel interessante content leveren. En deze viral werkt ook aardig mee.

Levert Twitter je ook wat op? En wat dan?

Ja meer dan 60% van mijn klanten. Sinds december 2008 hebben wij meer dan 10.000 ondernemers getraind. Twitter levert sinds september 2010 echt pas veel op

Wat vind je het nadeel van Twitter?

Door de laagdrempeligheid ontvang ik heel veel vragen. Wel een mooie bron voor ideeën om te bloggen.

Heb je het idee dat je grote groep volgers je invloed geeft?

Absoluut. Krijg regelmatig ‘aanbiedingen’ voor verzekeringen, etc. Maar ga daar niet op in. Onafhankelijkheid is voor mij veel belangrijker dan geld.

Word je wel eens benaderd om je volgers in te zetten voor een goed doel, commercieel of iets anders? En hoe reageer je daarop?

Ja dus, maar ik ga alleen in op goede doelen, zoals ik dat gedaan heb met twitterveiling.nl en @serioustweeps

Wat is de meest gehoorde opmerking die je van mensen over je twittergedrag krijgt?

Waar haal je de tijd vandaan? En dan vertel ik doodleuk dat het nog geen uur per dag kost. Ook omdat ik een Social Media Manager heb die handmatige taken van mij overneemt (terugvolgen, bedanken voor RT’s ,etc)

Welke van de lijsten waar je opstaat vind je het coolst?

Ben ik eigenlijk niet zo mee bezig.

Waarom zouden (nog meer) mensen jou moeten volgen?

Als mensen ook willen leren om Social Media zakelijk in te zetten dan zitten ze bij mij goed!

Ook interessant

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.