Nieuw

Blog

Home / Social Media  / Ouwelui en het web

Kinderen hebben de toekomst? Nee, ouwelui hebben de toekomst. De vergrijzing is in volle gang en niet alleen bij ons, maar ook niet alleen offline. De hardst groeiende groep op Facebook zijn de 65-plussers en de gemiddelde leeftijd op Twitter zit boven de 30 en niet onder de 20.

Nu is oud natuurlijk totaal niet hip. Daarom hebben we botox, facelifts en kin-implantaten. Maar cool of niet, ouder wordt commercieel gezien steeds interessanter. En reclames voor de rollator zullen het op redelijk korte termijn winnen van reclames voor jeugdpuistjes creme.

Geloof je mij niet. Geloof deze video dan maar.

httpv://www.youtube.com/watch?v=_k6NRGAT7ZI

Het is the golden rule: “whoever has the gold, makes the rules.” En jongeren hebben gewoon minder uit te geven dan geezers. Los van dat de oudjes tegenwoordig veel minder paars haar hebben en veel meer iPods.

Toen ik een aantal jaar geleden weer eens ging studeren, deelde ik de collegebanken met 18-jarigen. Dat waren een stelletje vreselijke noobs. Ze hadden geen idee van hoe een website in elkaar zat en dat je een goede website niet met 1 druk op de knop of Frontpage in elkaar kon draaien. Het heeft mijn beeld van een jeugd die opgroeit met computers en de daarbij behorende computerslimheid erg op proef gesteld.

Die jeugd blijkt namelijk helemaal niet zo savvy. Natuurlijk kunnen ze twitteren en met Word overweg. Maar juist het gegeven dat het allemaal zo makkelijk en intuitief werkt, maakt dat ze frustratietolerantie missen die nodig is om te leren hoe je zelf dingen fixt.

Het enige dat ze nog kan redden is een gezonde dosis nieuwsgierigheid. Want met de vraag: “Werken er mensen bij Hyves??” Die zo’n  jongere eens aan een ex-collega stelde, gaan ze het niet redden.

No Comments
Post a Comment